Grafik

Det er længe siden jeg sidst har fulgt op med indlæg her på min blog, - jeg har i lang tid, ligesåvel som mange andre, lagt min kunst og håndværk på Instagram eller Facebook, hvilket også er gode steder at formidle, men her kan jeg gå mere i detaljer !

Sidste år - næsten ved denne tid, var jeg på et grafik kursus i Skovgården, det var et virkelig godt kursus, og gav mig lyst og inspiration til at fortsætte hjemme.
Det lykkedes mig for et par dage siden - endelig at gå i gang hjemme!
Egentlig var planen at trykke i Valby kulturhus, der står en rigtig gammeldags trykpresser - hvilket jeg tilfældigt opdagede, men alt blev jo som bekendt lukket ned!

Jeg har alt hvad der skal bruges til at trykke - på nær en trykpresser, men... jeg har en kagerulle og gik igang med at forsøge - og det lykkedes, jeg er meget tilfreds!



Det har altid lykkedes mig at indrette på lidt plads uanset om jeg har skulle filte eller støbe papir, men det her slår alt: mål på arbejds flade - 40x100 cm!



Det brune filt er noget jeg fik af en nabo, lagt dobbelt sammen fungerer det perfekt.




Flakonen tegnet og opridset på zink plade.




Zinkplade smurt ind i farve og klar til at trykke.




Noget jeg er meget glad for er at mit håndstøbte papir og akvarel papir er til at trykke på.
Øverst fra venstre - håndstøbt ark, og akvarel papir
Nederst fra højre - håndstøbt ark og papir fra kurset som jeg købte.




"En dråbe i havet"
Det første tryk jeg lavede med kagerulle og på mit eget håndstøbte papir

Der er virkelig mange muligheder fra nu af!

God tirsdag - bedste hilsner Leila




Ingen kommentarer:

Send en kommentar