I kunstens tegn

Lige om hjørnet, næsten - hvor jeg bor ligger Fabrikken for kunst og design, igår var der et arrangement, som jeg var med på.
Fabrikken har en unik historie, det var et vaskeri i sin tid, der var endda en herre med som har arbejdet der, - nu er det et hus, rettere en bygning - indrettet med værksteder,hvor der vist nok er 53 kunstnere, og 5 af disse havde stillet op til at fortælle om deres kunst i går.
Jeg vil blot nævne 2 af dem, dels holdt jeg kun med og hørte 3, det er jo det med bentøjet der stadig driller, men det er som når man går på kunstudstilling, det er svært at rumme det hele, sådan var det osse igår, for mig ihvertfald.
Jørgen Carlo Larsen: blev inspireret af alle hans ting her og der, og beundrede især hans lamper

                                                     Jeg overlader til dig der kigger om at
                                                     opdage,hvad Jørgen har brugt til
                                                     lampeskærm

Det er det her jeg mener med ting allevegne
jeg blev inspireret.



Nå...nu kan jeg ikke få den til at skrive fra venstre af, hmmm....Jobim Jochimsen, sikken en fortæller hun er, - hun fortalte om en konkurence Sundby havde og som hun vandt, og jeg forstår det, især nu jeg ved hvorfor de sten jeg af og til har trådt henover, er kommet til. Det er kunst historie i nærmiljøet, kan kun opfordre til at gå ind på linket.

Foto af Jobim

http://instagram.com/fortovssouvenirs

http://www.ffkd.dk Fabrikken for kunst og design.

Hilsen fra Amager :-) 










Ingen kommentarer:

Send en kommentar