Malede malerier

Det er en fornøjelse at se en udstilling - udelukkende med malerier, vel og mærket malet malerier!
Efterhånden en sjældenhed. Maleriet som håndværk har været lagt væk - er det måske stadig, der er
så mange billeder - grafik, tegninger, videoer, litografi, skulpturer, osv.....at se penselstrøg og malingsdryp,
det taler til mit øje, - at selve ideen bag udstillingen på Den Fri, er en kopi af Carnegie Art Award er en vinkel for sig, og vel er det godt at nogle kinesiske malere får en opgave og dermed har til deres leve-
brød, og deres kinesiske rødder - det var tydeligt for mig at se den kinesiske kultur, skinne igennem mange af værkerne.
Det er A-kassen der har skabt ideen, og udstillet den.
Lidt spøjst.....jeg ved ikke helt hvad jeg synes om den ide, ville hellere have set de originale værker, men når det nu ikke kunne lade sig gøre så.....tjae.....så påvirker ideen og malerierne.

Links i bunden - først nogle foto fra udstillingen.

Ved ikke om det kan ses, men rammer er malet på lærredet, på lang afstand ligner det rigtige rammer











http://www.carnegie.se/en/carnegie-art-award/

http://denfrie.dk/portfolio-item/a-kassen/

Jeg har selvfølgelig taget fotos af de der inspirerer mig, - på udstillingen er der et katalog,med fotos af
malerierne fra Carnegie Art Award 2014, og det måtte jeg kigge i nogle gange.







Ingen kommentarer:

Send en kommentar