Flora Danica

Sidste år var jeg på Geologisk Museum og se deres udstilling om....Flora Danica!
Skal lige siges - den er der endnu.
Gamle trykplader var udstillet, og sikke en præcision - den vil jeg aldrig kunne ramme, så jeg
blev imponeret, over det håndværk der for et par hundrede år siden blev fremstillet. Jeg bliver stolt af mit land og de mennesker der har været med til bidrage til kunst og kultur og for at bedre samfundets forhold, især for de fattige.
Det der trak mest for at se udstillingen var de kunstnere der har bidraget til udstillingen, her iblandt Tal R.
Jeg blev inspireret - ved godt jeg på ingen måde kan hamle op med Tal R eller de andre dygtige kunstnere, men inspireret blev jeg......og som den "købmand" jeg er - så jeg straks muligheden for et nyt produkt til
markedet på Kgs.Nytorv - det er jo lige om lidt!

De viste tryk er dels på mit eget håndstøbte papir og så på noget originalt japansk papir fra min fars gemmer.
Links nederst.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar