En udstilling

For en uge siden var jeg på Gl.Strand og se Peter Linde Busk, må tilstå at jeg aldrig har lagt mærke til ham før, men billeder af hans skulpturer i et blad vakte min nysgerrighed - dem måtte jeg se, og blev meget begejstret!
Det der slog mig var den 50-60'er stil der var over hans udstilling, og alligevel var 50-60'erne fornyet, med al respekt for den tids kunstnere - især Asger Jorn er forbillede for Peter L B, ligesom de kunstnere der eksperimenterede - var oprørske - og fanden i voldske og banede vejen for kunsten fremover.

Der er en video på udstillingen, hvor Peter L B fortæller om hans tanker bag sin udstilling.

Der er lige præcis en uge igen at se udstillingen, slutter næste søndag.

http://www.glstrand.dk/udstillinger/aktuelle/peter-linde-busk.aspx






God weekend :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar