Marked på Kgs.Nytorv









 - mine malerier, og noget af mit markedsbord



 


Kunst i byen - er en mangfoldighed af alt inden for
kunst og kunsthåndværk.
Vi har stået på Kgs.Nytorv de sidste 8 - 9 år, og i år
har det indtil for 3 uger siden, været uvist -
pga metrobyggeriet, om vi kunne
stå ved Krinsen - som det gamle torv også kaldes.
Det kan vi heldigvis!

Det er her studenterne danser rundt om Christian d.V's
rytterstatue - efter at have svedt ved det grønne bord.
Danmarks lovende ungdom i vild fest og sejr - det skal
siges at vist er det en stor dag og ganske bevægende, men
på et tidspukt, er vi markedsfolk ved at have set og hørt nok
og pakker sammen....sådan er det den dag!

Det er også der fordboldfans stævner og tørner sammen,
de fra den anden side af sundet mod de danske vikinger,
altså kun ved hjemmekampe....det er også rigeligt.

At stå på marked med mit håndværk har været
i mit liv, siden jeg i starten af 70'erne begyndte at
udforske forskellige håndværk.
Jeg nyder samværet, med de andre markeds deltagere,
og snakke med folk der undres og begejstres over det
de ser, - tit er der folk som selv kan et håndværk, og
så bliver der udvekslet erfaringer og ideer.
At stå på marked er også en måde jeg får kontakter til
kurser på. Det at se og røre "kursusting" vækker gejsten.

http://kunstibyen.dk/

Ingen kommentarer:

Send en kommentar